Wymiana rozrządu octavia 2,0 AQY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysztof.rulka
    Classic
    • 2015
    • 4

    Wymiana rozrządu octavia 2,0 AQY

    Zamieszczone przez SS
    Zamieszczone przez rafiki
    mnie to jakoś szczególnie nie interesuje :lol:
    do czasu aż będziesz dmuchać w alkomat i Policemajster się zapyta a skąd to :wink: ale nie życzę tego
    Skąd? Znikąd. Dopuszczalne w Polsce jest 0.2 promila więc przy 0.17 może mi pogrozić palcem. :wink:
  • azksat
    Classic
    • 2013
    • 11

    #2
    Wymiana rozrządu octavia 2,0 AQY

    Witam wczoraj kupiłem Octavie I 2,0 8v AQY , nigdzie nie mogę się doczytać na forum co ile tysięcy kilometrów wymienia się rozrząd.Proszę o radę bo jestem nowicjuszem.Pozdrawiam.
    Skoda octavia nowicjusz

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez azksat
      nigdzie nie mogę się doczytać na forum co ile tysięcy kilometrów wymienia się rozrząd
      przy aucie używanym zaraz po kupnie :diabelski_usmiech
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Jak rozrzad kosztuje 140zl to chyba nie ma co sie zastanawiac. Pompa wody drugie tyle. Wymiena nie wiem. Mi to zajelo 2 godziny
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1087
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Pasek zębaty w 2.0 AQY i innych podobnych nie jest mocno obciążony, napędza tylko wałek rozrządu i pompę wody. Ja wymieniłem po 180 tys.km, bo tak się doczytałem w instrukcji obsługi dołączonej do samochodu (zakupiony nowy w salonie w 2000 roku). Oczywiście wymieniona przy okazji pompa wody. Na pasku nie było widać rażących śladów zużycia, strzępów, wykruszeń, itp. Brudny owszem był, ale nie stracił elastyczności. Podobnie z paskiem napędu alternatora, wymieniłem po 10 latach, bo w tym przypadku dały się zauważyć spękania gumy, i zrobił się nieco sztywniejszy, i dalej jeżdzi jako zapasowy w bagażniku.
          Gratuluję zakupu, bo to bardzo dobry samochód.
          Jedyne usterki jakie były, to mniej więcej co 100 tys.km wymiana sondy Lambda (pierwszej, przed katalizatorem), chyba taka ich żywotność, raz przepływomierz. Obecny przebieg 220 tys.km. 2 razy klocki, dwa razy opony, no ale to zależy już od stylu jazdy, nie szarżuję bez potrzeby.

          Komentarz

          • azksat
            Classic
            • 2013
            • 11

            #6
            Dziękuje za podpowiedzi auto przywiozłem dzisiaj w nocy z niemiec 970 km bez problemu. Ma książkę rozrząd wymieniony przy 120.000 teraz ma 214 tys. Stąd moje pytania.Jeszcze będę miał ich dużo więc pozwolę sobie jeszcze popisać . Gorąco pozdrawiam.
            Skoda octavia nowicjusz

            Komentarz

            • raventes
              Rider
              • 2013
              • 343

              #7
              Pewien kolega z OCP miał Octę z tym samym silnikiem od nowości i zmieniał rozrząd co max 90 tkm więc chyba co tyle się go zmienia. Możesz się z nim skontaktować - może uzyskasz od niego info w tej sprawie. Link do tematu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=12275

              Komentarz

              • Marian 2
                L&K
                • 2007
                • 1087
                • Octavia I combi (1U5)
                • AQY 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Wymiana w tych silnikach co 90 tys.km, napewno nie zaszkodzi, ale to nadmiar staranności. To nie jest TDI, gdzie oprócz wałka rozrządu i pompy wody są tym samym paskiem napędzane pompowtryski, ktore wymagają dużo większej siły do napędu, niż tylko pompa wody. Kto chce, oczywiście może wymieniać co 90 tys. dla spokoju własnego sumienia, i dla tego że na całym forum bez przerwy powtarza się "90 tys.", ale proszę zauważyć, że to forum jest zdominowane przez użytkownikow TDI.

                Komentarz

                • krisoctav
                  Rider
                  • 2008
                  • 417

                  #9
                  proponuje wymienić teraz włącznie z pompą wody i masz spokój na 90 tys a i nie żałuj na pompę dobrej jakości a nie byle najtańszą

                  Komentarz

                  • mariush19
                    Rider
                    • 2009
                    • 639
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Polecam pasek Conti i rolkę z pompą wody SKF, całość z przesyłką coś koło 300pln. Wymiana oczywiście we własnym zakresie. Pasek który wyjąłem nie wiem ile miał przebiegu ale był w idealnym stanie, rolka z pompą również, ale żeby spać spokojnie trzeba takie rzeczy wymienić. Pasek wielorowkowy z napinaczem jeszcze oryginał , napinacz bez luzów , pasek bez pęknięć. Zajżyj do świec bo trudny dostęp do nich jest więc ktoś mógł pominąć je. Można je wymienić oczywiście bez większego problemu bez demontażu kolektora. Jeśli chodzi o przewody zapłonowe to oryginał z fabryki jest firmy BREMI, nie mylić z BERU, które nawet nie leżały przy oryginale.
                    Ale nie będę robił OT, jak coś to pytaj
                    Szerokości!

                    Komentarz

                    • Bartek.K
                      Rider
                      • 2012
                      • 396

                      #11
                      Ja jak w każdym aucie wymieniam rozrząd po 30-60 tys.
                      Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                      Komentarz

                      • milky
                        Classic
                        • 2012
                        • 11

                        #12
                        Contitech jest spoko, ale ja u siebie w aucie montowałem pasek rozrządu dayco (coś takiego - http://www.motocentrum.pl/pasek-rozr...-0-42-94730,pr) i do przewidywanej wymiany się nie zerwał, więc spory plus. A co ok. 50 tys staram sie wymienic

                        Komentarz

                        • matrix_pl
                          Elegance
                          • 2010
                          • 758

                          #13
                          azksat, gratuluje samochodu

                          mam podobny

                          co do rozrządu to wypadało by wymienić przy takim przelocie ja po zakupie wymieniłem w przeciągu 7 dni choć znałem przebieg przy pierwszej wymisnie 13 000 km na liczniku było 197 000 ale jak zrobić to porządnie podobno silnik AQY (i podobne) nie jest kolizyjny ale sprawdzać nie mam zamiaru

                          w moim wątku o samochodzie opisuje całe nakłady na mój samochodzik możesz poczytać
                          Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                          Komentarz

                          • flyski
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 153
                            • Octavia I (1U2)
                            • AQY 2.0 MPI 115 KM

                            #14
                            Pierwszy raz wymieniłem rozrząd po zakupie przy 70tyś ale bez pompy wody, niedawno wymieniałem drugi raz przy 180 tyś ale już razem z pompą.
                            Okresu do wymiany nigdzie oficjalnie nie mogłem znaleźć
                            pzdr
                            [O1 - 2.0 AQY silver ]
                            [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

                            Komentarz

                            • azksat
                              Classic
                              • 2013
                              • 11

                              #15
                              Dziękuje koledzy za pomoc kupiłem rozrząd Ruville podobno dobry.Tylko problem z zakupem świec i kabli.Jak macie jakieś wybrane to odp.Pozdrawiam.ZDROWYCH WESOŁYCH ŚWIĄT.
                              Skoda octavia nowicjusz

                              Komentarz

                              Pracuję...